Pentru diasporă

  • Pilotarea votului prin corespondență: Moldovenii din SUA, Canada,  Islanda, Suedia, Finlanda, Norvegia vor putea vota prin corespondență. 
  • Am redus cu 50% taxele consulare din 1 ianuarie 2023, iar taxele pentru perfectarea pașapoartelor minorilor au fost eliminate complet. 
  • Am finanțat proiecte ale asociațiilor din diasporă și am organizat turnee ale teatrelor naționale în afara țării, pentru a conecta cetățenii din diasporă la activitățile culturale de acasă.
  • A fost instituit Programul PARE 1+2 (o completare pentru Programul „PARE 1+1”) care oferă suport financiar suplimentar pentru creșterea afacerilor. Suma totală a granturilor aprobate spre finanțare este de peste 27 de milioane de lei, ceea ce va contribui la atragerea a circa 64 de milioane de lei investiții în economie. 
  • A fost votată Legea repatrierii: moldovenii care revin cu traiul în țară își pot repatria averea, inclusiv mașina și bunurile personale, fără plata unor impozite adiționale. 
  • Moldovenii stabiliți în Spania, Italia, Grecia, Letonia pot beneficia de pensii. Au fost ratificate în Parlament acordurile cu aceste state. 
  • Am obținut recunoașterea permiselor de conducere moldovenești în Lituania, Franța, Grecia și Spania. 
  • Am obținut recunoașterea actelor de studii moldovenești în România și Italia (cu scopul accederii la un nou nivel de studii).
  • A fost votat un nou Cod electoral, care vine să simplifice votul în diasporă: a fost mărit numărul de buletine de vot (la 5 mii) pentru fiecare secție de votare în afara țării; alegerile vor putea fi organizate timp de două zile – sâmbătă și duminică; la deschiderea secțiilor de votare se va ține cont de dinamica participării la vot în ultimele trei scrutine, de datele MAEIE și de numărul de persoane ce se vor înregistra în prealabil. 
  • A fost lansat mdelivery.gov.md – documentele solicitate de la instituțiile publice vor pot fi livrate prin curier, inclusiv peste hotarele țării.
  • A fost lansat Sistemul informațional automatizat MPower, prin care pot fi gestionate gratuit împuternicirile de reprezentare de către persoanele fizice și juridice în baza semnăturii electronice. 
  • Semnătura electronică a devenit disponibilă ca și serviciu consular.
  • Au fost simplificate procedurile de dezvoltare a afacerilor la distanță: una din cele mai importante prevederi – perfectarea actelor notariale la distanță, în regim electronic.
Сентябрь 10, 2024