Treci la conținutul principalSalt la subsolPentru infrastructura feroviară și aeriană
- A fost redeschis, după 25 de ani, tronsonul de cale ferată Basarabeasca – Berezino.
- Este în proces de reparație tronsonul Tighina – Basarabeasca – Giurgiulești (aproape o pătrime din calea ferată a țării). Au fost deja reparate 40 de km de cale ferată.
- Coridorul feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Călărași-Căinari (400 de km) va fi reabilitat până la sfârșitul anului 2024. Au fost semnate Acorduri cu BERD și BEI.
- A fost asigurat control comun moldo-ucrainean feroviar la Reni.
- A fost modificat Codul Feroviar, astfel încât să fie eliminat monopolul Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”: operatorii comerciali de transport feroviar vor avea drept de acces la infrastructura feroviară, iar după o perioadă de tranziție, domeniul de transport pasageri și mărfuri va fi deschis și pentru alți operatori comerciali.
- Aeroportul a revenit în gestiunea statului. De atunci, a fost renovată pentru prima dată pista principală a Aeroportului, au fost atrase 7 companii aeriene noi, orarul zborului a fost completat cu 8 destinații noi.
- Traficul aerian cu SUA va fi liberalizat. Moldova și SUA au semnat, în premieră, un Acord bilateral privind traficul aerian. Astfel, vor putea fi lansate zboruri directe Moldova-SUA.
- Moldova a fost scoasă din lista neagră a UE pentru siguranța aviației.
septembrie 10, 2024